Naše "škola doma"
Příspěvky
Vysvědčení - 2. třída, 1. pololetí
31. 1. 2013
V pondělí 21. ledna 2013 jela Šárka se svým tátou na přezkoušení do ZŠ Na rovině. Vzala s sebou i tří-složkové karty na angličtinu, které sama vyráběla, a její spolužáci s nimi pracovali při vyučování. V dalším textu jsou odkazy na vysvědčení (ve formě slovního hodnocení) a na fotogalerii ze ZŠ Na rovině.
Shrnutí - 1. týden prosince - HOLANDSKO
9. 12. 2012
První týden v prosinci jsme na 4 dny navštívili Holandsko - Amsterodam a Utrecht. Původně to měla být čistě dovolená, ale pokrok a to, co se Šárka naučila a získala, by bylo škoda nezaznamenat. Stručné shrnutí: bytostný zájem o angličtinu, poznávání cizího prostředí (jazyk, zvyky, chování lidí), diskuze o svobodě s hranicemi a historii náboženství (katolíci x protestanti), napsání první SMS a ukázka zaokrouhlování, návštěva chemické laboratoře a fotografování. K tomu zvládání vlastní únavy, zájem o vše a nadšení!
Shrnutí - 2. polovina listopadu 2012
30. 11. 2012
V češtině se naučila rozlišovat a správně psát koncové souhlásky (P-B, V-F apod.) a učila se o slovesech a podstaných jménech. Zajímaly jí pokusy a začala chodit na spontánní aktivity do KDM, kde má neorganizovaný kontakt se svými školními vrstevníky. V matematice jsme zkontrolovali, jaké typy příkladů umí Šárka počítat (vybarvili odpovídající v učebním plánu). Vytvořila vánoční věnec a ptáčka z filcu a dál tvořila z drátků a korálků. Přečetla několik dalších čísel Čtyřlístků a úryvky z dětských knih.
Shrnutí - 1. polovina listopadu 2012
18. 11. 2012
V oblasti matematiky Šárka procvičovala sčítání velkých čísel i s přechodem přes desítku (včetně zapisování do sešitu - písemné sčítání) a učila se násobky čísla 2. Přečetla několik čísel komiksu Čtyřlístek půjčeného v knihovně. Vyráběla vánoční ozdoby a šila pytlíčky pro kamarády dle svého návrhu. Podle dětské kuchařky uvařila bramborový salát a s chutí žehlila oblečení. Víkend jsme strávili v Montessori Centru Brno, kde v podnětném prostředí samostatně pracovala s různými pomůckami v oblasti matematiky i kosmické výchovy.
Shrnutí - 2. polovina října 2012
2. 11. 2012
Shrnutí zahrnuje 3 týdny včetně přelomového týdne října-listopadu, protože samotný čas školy byl zkrácen jednak o prázdniny a jednak o krátkodobou horečku.
Z češtiny jsme probíraly řazení slov ve větě, pořadí písmen v abecedě včetně procvičování v rejstříku knih a procvičovaly psaní, které Šárku velice baví.
Z matematiky nejvíce zaujaly geometrická tělesa a geometrie jako taková, procvičovaly jsme také počítání v učebnicích (spíše formou úkolů, než nového učiva).
Největším osobním zaujetím byla výtvarná a různá kreativní činnost.
Shrnutí - 1. polovina října 2012
14. 10. 2012
Hlavní zaměření první poloviny října bylo na matematiku a procvičování psacího písma. Velkým osobním zájmem bylo zpracování zeleniny - nakládání do octu, čtení Čtyřlístků a výtvarné aktivity.
Shrnutí - 2. polovina září 2012
27. 9. 2012
První týden tohoto období byl více zaměřen na matematiku (procvičování a nové učivo - geometrie) a druhý týden na češtinu - především psaní (opakování a učení nových psacích písmen). Začlenily jsme víc i hudební a výtvarné aktivity a Šárka se seznamovala s multikulturními rozdíly mezi lidmi.
Shrnutí - 1. polovina září 2012
14. 9. 2012
Shrnutí aktivit domácího vzdělávání za prvních 14 dní září 2012. Opakujeme z 1. ročníku, zjišťujeme podle plánu učiva, co Šárka umí, abychom věděly, na co navazujeme. Z nového jsme probraly druhy vět a sudá-lichá.
Školní vzdělávací plán 2012/2013
3. 9. 2012
Šárka se ve 2. třídě řídí Školním vzdělávacím plánem ZŠ Na rovině (plány učiva na stranách 62 až 71). Plány učiva pravidelně budeme aktualizovat a vybarvovat si, co již zvládla.
Pro výuku používáme učebnice pro 2. třídu a řadu Montessori pomůcek - dostupných z různých veřejných webů. Některé další máme zapůjčené od našich kamarádů a pak také jejich sortiment pro domácí použití rozšiřujeme, podle času a financí.
1. 9. 2012 - Začínáme školní rok
1. 9. 2012
Slavnostně jsme zahájily školní rok 2012/2013 v domácím vzdělávání - přáním od třídní učitelky a nastíněním učiva.